banner
banner
banner
banner

ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ

ΔΡΟΜΟΙ ΚΑΡΜΑΝΙΟΛΕΣ

Ο θάνατος παραμονεύει σε μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου της χώρας μας. Δρόμοι- καρμανιόλες ακόμα και σε εθνικές οδούς σκορπούν τον τρόμο και γίνονται αιτία  για να χάνονται πολλές ανθρώπινες ζωές. Η Ελλάδα κάθε χρόνο πενθεί για τον χαμό εκατοντάδων συνανθρώπων μας, οι οποίοι αφήνουν την τελευταία πνοή τους ύστερα από τροχαία δυστυχήματα.

«Δυστυχώς οι περισσότεροι δρόμοι στις περιφερειακές ενότητες της χώρας ακόμη και σε ποσοστό έως και 90% βρίσκονται στα μαύρα τους τα χάλια. Την ίδια ώρα έχουν κοπεί και οι χρηματοδοτήσεις έργων ακόμη και έως 80% με αποτέλεσμα τα τελευταία χρόνια να κάνουμε μόνο μπαλώματα σε ταχείας κυκλοφορίας δρόμους με μεγαλύτερη κίνηση οχημάτων, ενώ προσπαθούμε με νύχια και με δόντια και στο επαρχιακό δίκτυο» τόνισε ο αντιπεριφερειάρχης Υποδομών και Δικτύων της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας  Ευστάθιος Αβραμίδης.

Σημαντικό είναι το πλήγμα και από τη διακοπή του ΕΣΠΑ καθώς αρκετά σημαντικά έργα έχουν σταματήσει προς το παρόν αφού δεν πληρώνονται οι ανάδοχοι.

Στη περιφερειακή οδό της Θεσσαλονίκης έχουν χάσει τη ζωή τους δεκάδες συμπολίτες μας από τη μέρα που δόθηκε στην κυκλοφορία. Τα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα της περιφερειακής οδού για το πρώτο εξάμηνο του 015 έφθασαν στα τέσσερα.

Σημεία – παγίδες της περιφερειακής αλλά και πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων είναι το 3ο χλμ, 10ο έως 11ο χλμ, 13ο έως 14ο χλμ, 16ο  έως 18ο χλμ, 21ο έως 22ο χλμ, τούνελ, Ε.Ο. Θεσσαλονίκης Αθηνών, περιοχή Νοσοκομείου Παπαγεωργίου. Όλοι γνωρίζουν ότι υπάρχουν  κακοτεχνίες  του έργου και λανθασμένοι υπολογισμοί σε κάποια σημεία του δρόμου και ο ανθρώπινος παράγοντας επιφέρουν τα τραγικά αποτελέσματα.

Σύντομα αναμένεται να δημοπρατηθεί εργολαβία κόστους 6 εκατομμυρίων ευρώ για την εκτέλεση εργασιών αναβάθμισης της οδού.

Τα σημεία – καρμανιόλες στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της χώρας  έχουν μετατραπεί σε τόπο μαρτυρίου και εκατοντάδες οικογένειες, οι οποίες έχουν χάσει εκεί τα αγαπημένα τους πρόσωπα.

Η Τροχαία από την πλευρά της, έχει επισημάνει τις χιλιομετρικές θέσεις και τα τοπωνύμια των δρόμων όπου παρατηρήθηκε ο μεγαλύτερος αριθμός τροχαίων ( θανατηφόρων ή σοβαρών) ατυχημάτων πέρυσι, προκειμένου να ενημερωθούν οι οδηγοί, Από τον Έβρο μέχρι και την Κρήτη είναι διάσπαρτα αυτά τα σημεία και κάποιος μπορεί άμεσα να τα αναγνωρίσει, καθώς στην άκρη του δρόμου υπάρχουν τοποθετημένα πλήθος από παρεκκλήσια  για κάθε συνάνθρωπό μας που θυσιάστηκε στον «Μολώχ» της ασφάλτου.

Στη Μακεδονία, ένα από τα πλέον επικίνδυνα σημεία του εθνικού και επαρχιακού δικτύου είναι η εθνική οδός Μουδανιών – Θεσσαλονίκης, καθώς σε αρκετά σημεία του δρόμου οι στροφές είναι απότομες  και χωρίς καλή ορατότητα. Όλοι γνωρίζουν πως η εθνική οδός Μουδανιών – Θεσσαλονίκης είναι καρμανιόλα, αρκετοί όμως είναι αυτοί που πατούν αλόγιστα το γκάζι στο αυτοκίνητο τους.

Αναφορικά με την πόλη της Θεσσαλονίκης  σύμφωνα με στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας η μεγαλύτερη συχνότητα πρόκλησης τροχαίων ατυχημάτων παρατηρείται τις ημέρες Δευτέρα, Πέμπτη και το Σαββατοκύριακο ιδιαίτερα τους μήνες Μάρτιο, Ιούνιο, Ιούλιο, Σεπτέμβριο, Οκτώβριο και Νοέμβριο.

Οι δρόμοι θυμίζουν … κοιμητήρια, καθώς υπάρχουν διάσπαρτα εικονοστάσια τα οποία έχουν τοποθετήσει οι συγγενείς των ανθρώπων που σκοτώθηκαν στα συγκεκριμένα σημεία.

Στο 527 χλμ της Εθνικής Οδού Αθηνών – Ευζώνων είναι το αιματηρό χιλιόμετρο που μετρά 15 νεκρούς σε λιγότερο από μία δεκαετία. Ένας δρόμος διπλής κατεύθυνσης χωρίς διαχωριστική νησίδα από τον κόμβο Πολυκάστρου έως τον κόμβο της Εθνικής οδού Θεσσαλονίκης- Έδεσσας. Λόγω της τουριστικής περιόδου κάθε καλοκαίρι η κίνηση είναι αυξημένη αλλά μάλλον δεν συγκινείται κανείς . Η πύλη της χώρας, ένας δρόμος καρμανιόλα, περιμένει ακόμη τον …εκσυγχρονισμό του.

Η βελτίωση του δρόμου Θέρμης – Γαλάτιστας δεν έχει καλά γεωμετρικά χαρακτηριστικά, τα οχήματα αναπτύσσουν υψηλές ταχύτητες, υπάρχει σχεδόν ανεξέλεγκτη κάθετη κίνηση, υπάρχουν πολλές στροφές, περιορισμένη ορατότητα και αυξημένη τοπική κίνηση, με αποτέλεσμα σε συνδυασμό με τη στενότητα του οδοστρώματος το επίπεδο οδικής ασφάλειας να είναι – το λιγότερο- προβληματικό.

Ο υπάρχων δρόμος κατασκευάστηκε το 1916 από τα στρατεύματα της «Αντάντ» και ασφαλτοστρώθηκε στη διάρκεια του μεσοπολέμου. Έκτοτε έχουν γίνει σχεδόν μόνο ασφαλτοστρώσεις. Κάποιες παρεμβάσεις έγιναν στο παρελθόν ( ανακατασκευή ισόπεδων κόμβων Λακκιάς και Φιλοθέης, ασφαλτικά και σήμανση σε πέντε θέσεις) όμως στο σύνολο του ο δρόμος κρίνεται επικίνδυνος, αν και ιδιαίτερα κρίσιμος για το σύνολο της ανάπτυξης της Χαλκιδικής. Τα επιμελητήρια του νομού και οι τοπικοί φορείς στο σύνολο τους έχουν διαμαρτυρηθεί πολλές φορές για την κατάσταση που επικρατεί, επισημαίνοντας ότι πέρα από την οδική ασφάλεια υπάρχουν και ζητήματα αναπτυξιακά ( τουρισμός στο Άγιο Όρος, το βόρειο τμήμα του νομού και τη Σιθωνία, διακίνηση προϊόντων δύο νομών).

Το επαρχιακό δίκτυο Θεσσαλονίκης – Έδεσσας κρύβει παγίδες στα σημεία 39ο, 45ο, 64ο, 83ο, και 87ο χιλιόμετρο, στα οποία το 2011 δέκα συνάνθρωποι μας έχασαν τη ζωή τους σε τροχαία δυστυχήματα.

Το κακό οδικό δίκτυο στην Περιφερειακή Ενότητα Πέλλας είναι κάτι που έχει κοστίσει πολλές ανθρώπινες ζωές. « Η αναγκαιότητα ολοκλήρωσης των νέων οδικών τμημάτων που αφορούν τη βελτίωση της Νέας Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Χαλκηδόνας – Γιαννιτσών – Έδεσσας – όρια νομού και, κυρίως του ενιαίου έργου της παράκαμψης της Χαλκηδόνας  και της παράκαμψης των Γιαννιτσών είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη ενός σύγχρονου οδικού δικτύου που θα χρησιμοποιείται με ασφάλεια από τους οδηγούς και θα έχει ως δεύτερο στόχο την ασφαλή και γρήγορη διακίνηση των προϊόντων της περιοχής μας, αλλά και προσέλκυσης χιλιάδων επισκεπτών»  είπε ο αντιπεριφερειάρχης  Πέλλας και Προγραμματικού Σχεδιασμού της Π.Κ.Μ. Θ. Θεοδωρίδης.

«Δυστυχώς η οικονομική κρίση ήρθε να εντείνει το πρόβλημα μιας που μας στέρησε πολύτιμους πόρους από τις συντηρήσεις του εθνικού και επαρχιακού δικτύου της περιοχής. Αυτό βέβαια σε συνδυασμό με την απαράδεκτη ενέργεια της τότε κυβέρνησης  να υφαρπάξει τα χρήματα για την κατασκευή της παράκαμψης των Γιαννιτσών οδήγησαν σε περαιτέρω καθυστέρηση τόσο στο έργο της παράκαμψης  των Γιαννιτσών όσο και της παράκαμψης της Χαλκηδόνας. Θα ήθελα να αναφέρω ότι, μετά και την τελευταία ευρεία συνάντηση που έγινε με τη συμμετοχή τοπικών και περιφερειακών πολιτικών αρχών υπάρχει θετική εξέλιξη στην ενταξιακή πορεία του ενιαίου έργου των δύο παρακάμψεων Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας που παρουσιάζει πλήρη μελετητική ωριμότητα και είναι έργο όχι μόνο περιφερειακής, αλλά και εθνικής σημασίας» επεσήμανε ο κ. Θεοδωρίδης.

Η Εθνική Οδός Θεσσαλονίκης – Έδεσσας – όρια νομού Φλώρινας είναι η μόνη «Εθνική Οδός» που λειτουργεί πάνω στις χαράξεις των αρχών του 20ου αιώνα. Είναι ένας δρόμος «καρμανιόλα» όπου έχουν χάσει την ζωή τους περισσότεροι από 400 άνθρωποι, περισσότεροι από 1000 είναι τραυματίες, σε 2000 χιλιάδες περίπου τα τροχαία ατυχήματα.

Related posts