banner
banner
banner
banner

«Πρωταθλητές» παραμένουν οι Έλληνες οδηγοί σε επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις

«Πρωταθλητές» παραμένουν οι Έλληνες οδηγοί σε επικίνδυνες τροχαίες παραβάσεις

Στον «ΞΕΝΑΓΟ» μίλησε ο Αστυνομικός Διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Γιώργος Σουρβίνος. Σε χρονικό διάστημα τεσσάρων μηνών έχουν βεβαιωθεί πανελλαδικά 16.394 «επικίνδυνες» τροχαίες παραβάσεις. Η μη χρήση κράνους, η υπερβολική ταχύτητα και τη οδήγηση με χρήση κινητού τηλεφώνου στις πρώτες θέσεις του καταλόγου.

 Πιο αναλυτικά, βεβαιώθηκαν:

 – 3.424 παραβάσεις για τη μη χρήση κράνους,

– 3.072 παραβάσεις για την παραβίαση ορίου ταχύτητας,

– 2.996 παραβάσεις για τη μη χρήση ζώνης ασφαλείας και τη μη χρήση παιδικών καθισμάτων,

– 2.045 παραβάσεις για τη χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση,

– 1.366 παραβάσεις για την κυκλοφορία οχήματος, το οποίο δεν έχει υποστεί τεχνικό έλεγχο,

– 1.290 παραβάσεις για την οδήγηση υπό την επήρεια οινοπνεύματος,

– 1.222 παραβάσεις για την κίνηση στο αντίθετο ρεύμα,

– 894 παραβάσεις για την παραβίαση ερυθρού σηματοδότη και η παράβαση για αντικανονική χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση βρίσκεται μέσα στις 10 πιο σημαντικές παραβάσεις για την Ελλάδα.

Το 9% των οδηγών χρησιμοποιεί καθημερινά το κινητό κατά την οδήγηση και η ηλικιακή ομάδα 16 – 24 ετών είναι αυτή που έχει ολοένα αυξανόμενη τάση. Σύμφωνα με Ευρωπαϊκή έρευνα το 85% των ερωτηθέντων εκτιμά ότι η χρήση του κινητού κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι μη αποδεκτή.

 Παρόλα αυτά το 26% παραδέχονται ότι συνεχίζουν να το χρησιμοποιούν. Αντίστοιχα, στην Ελλάδα όλοι παραδέχονται ότι η χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση είναι επικίνδυνη, ωστόσο οι έρευνες δείχνουν ότι το 54% των ερωτηθέντων συνεχίζει να το χρησιμοποιεί.

Οι Έλληνες οδηγοί φαίνονται να είναι οι περισσότερο ενημερωμένοι για τους κινδύνους χρήσης του κινητού τηλεφώνου ενώ οδηγούν, όμως έχουν ταυτόχρονα την πρωτιά και στη χρήση αυτού.

ΕΡ Κύριε Σουρβίνο θα ήθελα να μας μιλήσετε για μια από τις πιο επικίνδυνες συνήθειες μας με τη χρήση του κινητού τηλεφώνου κατά τη διάρκεια της οδήγησης?

 ΑΠ Δυστυχώς έχουμε σημαντική αύξηση των παραβάσεων και προσπαθούμε να το ελέγξουμε. Σε ελέγχους εντός και εκτός πόλης καταγράφουμε παραβάσεις. Εκτός πόλης όπου αυξάνονται οι ταχύτητες εκτιμάται ότι είναι αρκετά τα περιστατικά.

Έχουμε ατυχήματα που το κινητό ήταν σε λειτουργία. Υπάρχουν και μαρτυρικές καταθέσεις αλλά δεν μπορούμε να το τεκμηριώσουμε. Γι αυτό το λόγο, ο ΚΟΚ θεσπίζει πολύ συγκεκριμένους, αυστηρούς κανόνες για τη χρήση του κινητού μέσα στο αυτοκίνητο.

 ΕΡ Ανησυχία προκαλεί και το γεγονός της μη χρήσης προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων με αποτέλεσμα να έχουμε πολλές περιπτώσεις με σοβαρότατο τραυματισμό?

ΑΠ Για το κράνος έχουμε αύξηση του αριθμού παραβάσεων. Τα νούμερα δεν είναι και αυτά που καθορίζουν ενδεχομένως την πραγματικότητα. Δυστυχώς και λόγω της οικονομικής κρίσης πολλοί οδηγοί επικαλούνται ότι το κράνος είναι ακριβό. Αυτό για μένα δεν ευσταθεί, δεν είναι τόσο μεγάλο το κόστος ενός κράνους όταν αγοράζουμε ένα δίκυκλο.

ΕΡ Η υπερβολική ταχύτητα είναι μια από τις πιο συχνές παραβάσεις των οδηγών?

ΑΠ Η υπερβολική ταυτότητα και η παράβαση του ερυθρού σηματοδότη οδηγούν ευθέως σε ατυχήματα και δυστυχήματα. Η παράβαση του ερυθρού σηματοδότη είναι για μένα μια εγκληματική συμπεριφορά και περνώντας με κόκκινο δεν σεβόμαστε τη ζωή του άλλου. Άποψη μας ήταν αντί για 700 έπρεπε το πρόστιμο έπρεπε να είναι 7.000 ευρώ.

ΕΡ Τα διπλοπαρκρισμένα αυτοκίνητα στους δρόμους, η κατάληψη των λεωφορειολωρίδων και η παράνομη στάθμευσης προκαλούν κυκλοφοριακό έμφραγμα στη Θεσσαλονίκη. Θα ήθελα να μου μιλήσετε για τους ελέγχους σας?

 ΑΠ Βασικός στόχος μας είναι η αστυνόμευση και προσπαθούμε να επιβάλλουμε τη εύρυθμη λειτουργία των λεωφορειολωρίδων. Μπορεί και θα λειτουργήσει αν και καταγράφουμε καθημερινά δεκάδες παραβάσεις. Έχουμε δώσει ιδιαίτερη βαρύτητα στη οδό Τσιμισκή. Για τις σταθμεύσεις στο κέντρο της πόλης έχουμε ένα τεράστιο πρόβλημα στην πόλη. Έχουμε πολλά μέτωπα παντού Δωδεκανήσου, Τσιμισκή, Ίωνος Δραγούμη, τη Βενιζέλου είναι ένα χάλι η οδός Αγίου Δημητρίου όπου εκεί μένει ελεύθερη μια μόνο λωρίδα κυκλοφορίας. Σε εβδομαδιαία βάση προσπαθούμε με στοχευμένες δράσεις μαζί και με τη δημοτική αστυνομία να αντιμετωπίσουμε το πρόβλημα. Φέτος με τη δημοτική αστυνομία ξεπέρασαν οι κλήσεις τις 30.000 ενδεικτικό της κατάστασης που επικρατεί στους δρόμους.

Related posts