banner
banner
banner
banner

Ο ΗΛΙΟΣ

Ο ΗΛΙΟΣ: Πηγή για την αύξηση της βιταμίνης D.

Δέκα με είκοσι λεπτά έκθεσης στον ήλιο, χωρίς αντηλιακό, αρκούν ώστε το σώμα μας να παράγει 10.000 με 20.000 IU. Όταν το δέρμα μας λάβει ροζ χροιά, έχουμε όλα τα οφέλη από τον ήλιο χωρίς τις βλάβες της υπερέκθεσης στην ακτινοβολία του. Χρειάζεται όμως πάντα προσοχή να μην καούμε και να προφυλαχτούμε αφού το σώμα μας παράξει την απαιτούμενη ποσότητα βιταμίνης D.

H χρήση αντηλιακών μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο ανάπτυξης μελανώματος γιατί εμποδίζει την UVB ακτινοβολία, που είναι υπεύθυνη για την παραγωγή βιταμίνης D στο δέρμα μας σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξαν οι ερευνητές του Πανεπιστήμιου της Καλιφόρνια μετά από την αξιολόγηση στοιχείων και ερευνών που διήρκησαν περίπου 40 χρόνια.

«Τα επιστημονικά δεδομένα συνεχίζουν να αναδεικνύουν την βιταμίνη D ως τον σημαντικότερο παράγοντα για την υγεία μας. Η επίτευξη ιδανικών τιμών D φαίνεται ότι μπορεί να ενισχύσει τα μέγιστα την υγεία μας και να μας προστατεύσει από πολλά δεινά» επεσήμανε στον ΞΕΝΑΓΟ ο Dr. Δημήτρης Τσουκαλάς ο οποίος ειδικεύεται στα χρόνια νοσήματα και στις μεταβολικές παθήσεις

Πόση βιταμίνη D πρέπει να παίρνω; Οι συνιστώμενες ημερήσιες δόσεις στους υγιείς ενήλικες είναι από 4000 – 5.000 IU κατά την διάρκεια του έτους. Η Καναδική Παιδιατρική Εταιρεία το 2007, 5πλασίασε τη συνιστώμενη ημερήσια δόση για τις εγκύους και θεωρεί ασφαλείς δόσεις από 4.000 – 10.000 IU ημερησίως για την προστασία του εμβρύου από μελλοντικά προβλήματα υγείας.

Οι πρόγονοι μας ζούσαν γυμνοί στον ήλιο για πολλά εκατομμύρια χρόνια. Πενήντα χιλιάδες χρόνια πριν, μερικοί από αυτούς μετανάστευσαν βόρεια ή νότια σε περιοχές με λιγότερο ήλιο. Στη συνέχεια αρχίσαμε να φοράμε ρούχα, να εργαζόμαστε σε εσωτερικούς χώρους και να ζούμε σε πόλεις όπου τα κτίρια κρύβουν τον ήλιο. Αργότερα αρχίσαμε να μετακινούμαστε με αυτοκίνητα αντί να περπατάμε ή να καβαλάμε άλογα κι έτσι η χρήση του γυαλιού ελάττωσε περαιτέρω την UVB ακτινοβολία που προκαλεί την παραγωγή D από το δέρμα μας. Μόλις λίγα χρόνια πριν αρχίσαμε να αποφεύγουμε συνειδητά τον ήλιο και να χρησιμοποιούμε αντηλιακά. Όλο αυτό το διάστημα η ανθρώπινη φυλή μείωνε σταθερά τα επίπεδα στους ιστούς της πιο ισχυρής ορμόνης που φτιάχνεται μέσα στο σώμα μας. Οι μεγαλύτερες μειώσεις στην έκθεση στον ήλιο συνέβησαν μετά τη βιομηχανική επανάσταση, τη στιγμή ακριβώς που οι «αρρώστιες του πολιτισμού», όπως τα καρδιαγγειακά νοσήματα, ο διαβήτης και ο καρκίνος άρχισαν να αυξάνονται ραγδαία.

«Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη για την υγεία των οστών. Αυτό που δεν ξέραμε μέχρι πριν λίγα χρόνια είναι πόσο επηρεάζει άλλους τομείς της υγείας μας» ανέφερε ο κ. Τσουκαλάς.

Τα τελευταία χρόνια ο παγκόσμιος ιατρικός τύπος και τα διεθνή πρακτορεία ειδήσεων είναι γεμάτα από άρθρα που αναφέρονται στις ευεργετικές ιδιότητες της βιταμίνης D: στα αυτοάνοσα νοσήματα, στον αυτισμό, στη νόσο Alzheimer, στη σκλήρυνση κατά πλάκας, στην υπέρταση, στον καρκίνο, στο διαβήτη, στην εγκυμοσύ νη, στην ανάπτυξη των παιδιών και σε πολλά άλλα.

«Στο DNA μας υπάρχουν όλες οι πληροφορίες που χρειάζονται τα κύτταρα μας για να επιβιώσουν, ανάλογα με το τι αντιμετωπίζουν κάθε φορά. Πρόκειται για γνώση που συσσωρεύτηκε στα εκατομμύρια χρόνια εξέλιξης της ζωής. Η βιταμίνη D φαίνεται ότι είναι το κλειδί για την ενεργοποίηση των γονιδίων μας» υπογράμμισε ο κ. Τσουκαλάς.

Έχεις έλλειψη βιταμίνης D? Αυτό δεν μπορεί να το γνωρίζει κανείς αν δεν μετρήσει τα επίπεδα της βιταμίνης D: (OH) 25 D, στο αίμα του. Σύμφωνα με το Συμβούλιο για τη Βιταμίνη D (Vitamin D Council) τα επίπεδα της (ΟΗ) 25 D στο αίμα δεν πρέπει να πέφτουν κάτω από τα 50 ng/ml κατά τη διάρκεια του χρόνου.

 

Related posts