banner
banner
banner
banner

Με πρεσβευτή… Τις ελληνικές γεύσεις

Με πρεσβευτή… Τις ελληνικές γεύσεις

 

Η γαστρονομία είναι αναπόσπαστο κομμάτι της κουλτούρας και του πολιτισμού της Ελλάδας. Υπό το πρίσμα αυτό, θεωρείται βασικό στοιχείο του τουριστικού μας προϊόντος, και αναπόσπαστο μέρος της ταξιδιωτικής εμπειρίας κάθε επισκέπτη.

Η Ελλάδα μετά το 2004 έχει να παρουσιάσει σημαντικές νέες αφίξεις στην γαστρονομική της παράδοση και σύγχρονη κουλτούρα. Πολλά νέα εστιατόρια, ειδικές αγορές παραδοσιακών προϊόντων, τα γεύματα που προσφέρουν τα ίδια τα καταλύματα στους φιλοξενούμενούς τους και πολλά άλλα – φανερώνουν την τελευταία δεκαετία μία σαφή στροφή της τουριστικής μας βιομηχανίας προς την ποιοτική κουζίνα και την αξιοποίηση της γαστρονομίας ως πόλος έλξης τουριστών.

Παραδείγματα αποτελούν επίσης ο οινοποιητικός τουρισμός, οι δρόμοι της ελιάς και άλλες δραστηριότητες υπαίθρου, όπως παρέχονται στον αγροτουρισμό.

Δεδομένου της ολοένα και αυξανόμενης κίνησης του τουρισμού με κύριο άξονα την γαστρονομία, νέες θέσεις εργασίας μπορούν σαφώς να δημιουργηθούν – εφόσον οι προϋποθέσεις βασίζονται σε υγιείς βάσεις. Απαιτείται όμως στενή συνεργασία του κλάδου της παραγωγής- μεταποίησης όσο και των τουριστικών επιχειρήσεων που ήδη δραστηριοποιούνται στον τομέα.

Με την ανακάλυψη και γνωριμία του επισκέπτη νέων γευστικών εμπειριών – και της τοπικής γαστρονομικής κουλτούρας της χώρας μας μπορεί να αναζητήσει τα ίδια προϊόντα και στην πατρίδα του, επομένως να δημιουργηθούν και οι συνθήκες για εξαγωγές.

Όμως η γαστρονομία μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό επιπλέον λόγο για να επιλέξει κάποιος να έρθει στην Ελλάδα. Η ελληνική γαστρονομία μπορεί να προσελκύσει περισσότερους επισκέπτες υψηλού επιπέδου, δηλαδή τους ταξιδιώτες που ψάχνουν μοναδικές αυθεντικές εμπειρίες. Μπορεί να αυξήσει τις διανυκτερεύσεις των καταλυμάτων που προτείνουν μαθήματα κουζίνας ή/και έχουν εξαιρετικής ποιότητας εστιατόριο ή στην περιοχής τους βρίσκεται κάποιο εξαιρετικό γαστρονομικό εστιατόριο.

Η ελληνική γαστρονομία μπορεί να συμβάλει στην προσέλκυση 500.000 επιπλέον τουριστών, ενισχύοντας το ΑΕΠ κατά 1 δισ. ευρώ και δημιουργώντας 50.000 νέες θέσεις εργασίας, τόσο μέσω συνεργασιών του τουριστικού και του επισιτιστικού κλάδου όσο και μέσω της αξιοποίησης των εξαγώγιμων επώνυμων προϊόντων.

Έρευνα του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού έχει δείξει ότι το 44% των ταξιδιωτών ανά τον κόσμο θεωρούν το φαγητό ως ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια του προορισμού που πρόκειται να επισκεφτούν. Άλλες μελέτες πάλι αναφέρουν σχετικά με την καταναλωτική συμπεριφορά των ταξιδιωτών ότι οι τουρίστες ξοδεύουν σχεδόν το 40% του συνολικού προϋπολογισμού τους για φαγητό και ποτό. Τα παραπάνω και μόνο στοιχεία είναι ικανά να δείξουν τη μεγάλη σημασία που έχει για μια περιοχή η ανάδειξη της τοπικής γαστρονομίας, η οποία μπορεί να αποτελέσει το στρατηγικό επενδυτή για την περαιτέρω ανάπτυξή της.

Η ανάδειξη των τοπικών προϊόντων είναι ένα μέσο για να γίνουν πιο δυναμικές οι τοπικές οικονομικές δραστηριότητες (γεωργία, κτηνοτροφία, βιοτεχνία, εμπόριο), αλλά με σεβασμό προς στο περιβάλλον και τον τοπικό πολιτισμό.

Επίσης, τα τοπικά προϊόντα αποτελούν αναπόσπαστο κομμάτι της ταυτότητας μίας περιοχής, πράγμα που αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα υπέρ της ανάπτυξης ενός βιώσιμου τουρισμού.

Τοπική κουλτούρα μιας περιοχής

Οι παραδοσιακές συνταγές κάθε τόπου αποτελούν πόλο έλξης των τουριστών .

Τοπικά προϊόντα, γαστρονομία και φιλοξενία ενώνονται σε μια μοναδική εμπειρία

Διεξαγωγή γαστρονομικών φεστιβάλ σε Ελλάδα και εξωτερικό, παρουσιάζουν ενδιαφέρον τόσο ως προς απήχηση τους και το ενδιαφέρον που προκαλούν στο κοινό, όσο και στις συνέπειες που έχουν τα ειδικά αυτά γεγονότα στην οικονομία και στην τοπική ανάπτυξη στην περιοχή που πραγματοποιούνται.

Ο αγροτουρισμός βοηθά στην τόνωση της τοπικής αγοράς μέσα στην κρίση.

Οι δημοφιλείς γαστρονομικοί προορισμοί σχεδιάζουν ειδικά για τους τουρίστες ένα μείγμα προϊόντων, υπηρεσιών, δραστηριοτήτων που αναδεικνύουν τα χαρακτηριστικά προϊόντα και πιάτα ενός τόπου, το ταλέντο και τη δημιουργικότητα όσων τα παρασκευάζουν, τη μοναδικότητα και την παράδοση του τόπου, έτσι ώστε να προσφέρουν στον επισκέπτη μια ολοκληρωμένη και αξιομνημόνευτη ταξιδιωτική-γαστρονομική εμπειρία.

Ποιοι επιλέγουν το γαστρονομικό τουρισμό;

Το προφίλ των τουριστών σύμφωνα με τα αποτελέσματα δύο έχει ως εξής: Ηλικιακή ομάδα 35-65 και το 75% από αυτούς είναι Γάλλοι, Βέλγοι, Ελβετοί

  • Υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα από το μέσο τουρίστα
  • Περιπετειώδεις και έμπειροι ταξιδιώτες
  • Ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό του προορισμού
  • Δαπανούν μεγάλο ποσοστό του ταξιδιωτικού προϋπολογισμού σε δραστηριότητες γαστρονομικού ενδιαφέροντος

Οι βασικές χώρες προέλευσης των γαστροτουριστών είναι:

  • οι Η.Π.Α.
  • η Γαλλία
  • η Ιταλία
  • η Γερμανία
  • η Ισπανία
  • η Ολλανδία
  • η Βρετανία

Related posts