banner
banner
banner
banner

ΚΤΕΟ: O έλεγχος του αυτοκινήτου μας σώζει ζωές!

ΚΤΕΟ: O έλεγχος του αυτοκινήτου μας σώζει ζωές!

Συνέντευξη με τον Τεχνικό Διευθυντή του ΙΚΤΕΟ «AUTOTECHNIK» Α.Ε., Πασχάλη Τσίκουτα.

Δύο στα δέκα περίπου αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στους δρόμους, δεν έχουν περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ). Για όσους οδηγούς δεν έχουν περάσει ΚΤΕΟ και δεν έχουν κάρτα καυσαερίων τα πρόστιμα είναι τσουχτερά εφόσον πέσουν στα δίκτυα της Τροχαίας. Ο Τεχνικός Διευθυντής ΙΚΤΕΟ «AUTOTECHNIK» Α.Ε., Πασχάλης Τσίκουτας μας εξήγησε τους λόγους που χρειάζεται να είμαστε συνεπείς με τον περιοδικό έλεγχο του οχήματος μας ενώ υπογράμμισε τη χρησιμότατα του στην ασφαλή οδήγηση.

ΕΡ Πόσο επικίνδυνη είναι η κατάσταση στους δρόμους εξαιτίας της αδυναμίας αυτής ή της αδιαφορίας των Ελλήνων;

ΑΠ Πολύ. Η συντομογραφία την λέξης Κ.Τ.Ε.Ο. προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων: Κέντρο Τεχνικού Ελέγχου Οχημάτων. Στόχος είναι η διενέργεια ελέγχου για την σωστή λειτουργία των οχημάτων και των υποσυστημάτων τους, ώστε να είναι ασφαλή τόσο για τους επιβαίνοντες όσο και για τους άλλους χρήστες του δρόμου. Οι εν λόγο έλεγχοι διακρίνονται σε μακροσκοπικούς οπτικούς και σε μετρήσεις με την χρήση κατάλληλου εγκεκριμένου εξοπλισμού και ηλεκτρονικών συστημάτων.

Τα τελευταία είναι συνδεμένα με την βάση του Υπουργείου Μεταφορών συνεπώς εντοπίζονται διοικητικές παραβάσεις (χρωματισμός – χαρακτηριστικά οχήματος) και τεχνικές πλημμέλειες (πχ σύστημα πέδησης ,ανάρτηση , ρύποι). Η χρησιμότητα του ελέγχου στην ασφαλή οδήγηση αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο στην περίπτωση που απουσιάζει η υποχρεωτικότητα της διαδικασίας. Ο εκούσιος τεχνικός έλεγχος είναι το ξεκάθαρο παράδειγμα αφού δίνει τη δυνατότητα διαπίστωσης της πραγματικής κατάστασης του οχήματος ανά πάσα στιγμή (πχ πριν από ένα ταξίδι, πριν την αγορά ενός οχήματος).

ΕΡ Γιατί οφείλουμε να κάνουμε τον περιοδικό έλεγχο;

 ΑΠ Ουσιαστικά επιβάλλεται εκ του νόμου. Το πιο ενδιαφέρον σημείο εντοπίζεται στον σκοπό την ισχύουσας νομοθεσίας. Η απάντηση νομίζω βρίσκεται στο παραπάνω. Ένα τεχνικά άρτιο όχημα μειώνει δραστικά τις πιθανότητες πρόκλησης ατυχήματος και αυξάνει την ασφάλεια για τους επιβαίνοντες. Για αυτό τον λόγο δεν πρέπει να αμελούμε την προσκόμιση του οχήματος μας για τεχνικό έλεγχο.

ΕΡ Σε ποια κατάσταση βρίσκονται τα αυτοκίνητα;

 ΑΠ Τα περισσότερα είναι ασφαλή καθώς εκεί επικεντρώνεται και το ενδιαφέρον των κατόχων στα ουσιώδη συστήματα λειτουργίας του οχήματος (σύστημα πέδησης , σύστημα διεύθυνσης κτλ.) . Δυστυχώς όμως η οικονομική κρίση έχει θέσει σε υποδεέστερη μοίρα δευτερεύουσες ζημίες (πχ καθαρισμός φαναριών, μικροεπισκευές αμαξώματος κτλ) .

Ό έλεγχος έχει αποτέλεσμα όταν είναι συνολικός και όχι μερικός και αποσπασματικός.

ΕΡ Ποιες είναι συμβουλές σας για τη χρήση και τη συντήρηση του αυτοκινήτου;

ΑΠ Ξεκάθαρα μεγάλη προσοχή στην οδήγηση , τήρηση στο ακέραιο του κώδικα οδικής κυκλοφορίας ( αποφυγή οδήγησης υπό την επήρεια οινοπνεύματος , τήρηση σήμανσης , προληπτικός έλεγχος οχήματος κλπ) . Νομίζω ότι πέρα από το πρέπει , θα βοηθούσε να αλλάξει και η αντιμετώπιση μας απέναντι στην οδήγηση και η γενικότερη παιδεία, λιγότερος ανταγωνισμός , περισσότερος σεβασμός στο δρόμο.

Όσο αφορά την συντήρηση πάντα πραγματοποιούμε τον καθιερωμένο έλεγχο και επισκευή σύμφωνα με τον κατασκευαστή του εκάστοτε οχήματος. Επίσης αν αντιληφθούμε ότι κάτι έχει αλλάξει την οδική συμπεριφορά του οχήματος μας επισκεπτόμαστε τον μηχανικό μας για προληπτικό έλεγχο.

Related posts